. اهمیت آموزش مقطع ابتدایی

. اهمیت آموزش مقطع ابتدایی

دبستان اولین سطح آموزشی است که همه کودکان در سراسر جهان باید آن را بگذرانند. معلمان در سراسر جهان آموزش ابتدایی را مهمترین قسمت زندگی آموزشی هر فرد می دانند. اگرچه خیلی از افراد تمایل دارند که بر سالهای تحصیل در دانشگاه تأکید کنند؛ اما مدرسه ابتدایی مطمئناً اولین نقطه عطفی است که زندگی فرد را هم در سطح حرفه ای ، هم در سطح علمی و هم در سطح شخصی تعریف می کند.


بیشتر...

نقش و تأثیر کلاس و مدرسه در شخصیت دانش آموزان

نقش و تأثیر کلاس و مدرسه در شخصیت دانش آموزان

مقدمه

دانش‌آموزان به عنوان آینده سازان جامعه ، ‌افرادی حساس با ویژگی‌های منحصر به فردی هستند که قسمت عمده شخصیت آنها ، در همین دوران نوجوانی و در کانون همین کلاس‌ها و در مدارس شکل می‌گیرد. توجه به ویژگی‌های منحصر به فرد و نیر خصوصیات عمومی دانش‌آموزان و ایجاد بستری مناسب برای آموزش آنها ، می‌تواند گره از بسیاری از مشکلات بعدی باز کند. نگاهی گذرا به ویژگی‌های رفتاری شاگردان ما را به تعدادی از ویژگی‌های روانی سوق می‌دهد.


بیشتر...

تفاوت مدرسه غیر انتفاعی با دولتی

تفاوت مدرسه غیر انتفاعی با دولتی

به طور معمول، مدارس غیردولتی با اهدافی مثل جذب سرمایه‌ مردمی برای آموزش و پرورش و کمک به آن تأسیس می‌شوند.

در واقع، تفاوت مدرسه غیرانتفاعی با دولتی بیشتر به منبع تأمین سرمایه آن‌ها مربوط می‌شود. به عبارت دیگر، مدارس غیر انتفاعی منبع تأمین سرمایه خود را والدین و اخذ شهریه از آن‌ها در نظر می‌گیرند.

به همین دلیل هم امکانات بیشتری نسبت به مدارس دولتی برای مدارس خود فراهم می‌کنند که از آن جمله می‌توان به تعداد دانش‌آموزان در هر کلاس، تغذیه دانش آموزان، برنامه‌های جانبی، کلاس‌های فوق برنامه و غیره اشاره کرد. در عین حال، کیفیت آموزش در مدرسه نیز از اهمیت بالایی برخوردار است.


بیشتر...

فواید کار گروهی در مدرسه

فواید کار گروهی در مدرسه

هنگامی که بچه‌ها در قالب یک گروه در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند و هدفی مشترک را دنبال می‌کنند، مجبور خواهند شد برای انجام مسئولیت محول شده به گروه با یکدیگر ارتباط برقرار کنند، حرف بزنند، به نظرات دیگران گوش بسپارند و نظرات خود را بیان کنند و از همه مهم‌تر مجبور خواهند شد تا خجالتی بودن را فراموش کنند. کار گروهی به بچه‌هایی که در یک کلاس هستند، اما ارتباط چندانی با یکدیگر ندارند، امکان دوست شدن برایشان فراهم می‌کند.


بیشتر...


عنوان مقاله 2

عنوان مقاله 2

خواندن کتاب و داستان های مختلف باعث شکل گیری ارزش های گوناگونی در ذهن کودک می شود.حساسیت او را رشد می دهد.احترام به دیگران را در اوبر می انگیزد. در اثر مطالعه , سوالاتی برایش مطرح می شود و  می تواند مسائل مختلف را با هم مقایسه کند و مجموع این نکات باعث می شود او فردی خلاق بار بیاید


بیشتر...

عنوان مقاله 3

عنوان مقاله 3

توانایی همدلی یعنی قابلیت شناخت احساسات دیگران؛ توانایی همدلی یعنی اینکهفرد بتواند زندگی دیگران را حتی زمانی که در آن شرایط قرار ندارد ، درک کند. همدلی به فرد کمک می کند تا انسان های دیگر وقتی که با ما متفاوت هستند را بپذیریم و به آن ها احترام بگذاریم.


بیشتر...

عنوان مقاله 4

عنوان مقاله 4

همه ما در زندگی با موقعیت هایی روبرو می شویم که به درستی عمل نکنیم سلامت روانی خودمان و دیگران به خطر می افتد. این موفقیت ها مختلف هستند. به طور مثال: چگونه با دوستان و اطرافیان خود ارتباط برقرار کنیم؟ چگونه مسئولیت های جدید را بپذیریم ؟ چگونه تصمیم بگیریم؟چگونه مشکلاتمان را حل کنیم؟ چگونه با ترس ، اضطراب ، ناکامی ، افسردگی و فشارهای روانی مقابله کنیم؟


بیشتر...